In Instagram stories heb je handige stickers die je in kunt zetten om meer interactie te creëren met je kijkers. In deze drie voorbeelden laat ik je zien hoe je de vraagsticker, linksticker en shoppingsticker kunt gebruiken.
Vraagsticker
Bedenk een prikkelende vraag of stelling. Bij een foto van gevulde shopping tassen vraag je bijvoorbeeld: Als jij al deze tassen gevuld met producten van merk X (jouw eigen merk) cadeau zou krijgen wat zou je dan uitzoeken? Maar je kunt ook een Q&A houden. De antwoorden kun je delen én je kunt op basis van de vragen die men stelt nog extra informatie geven. Je vraagt bijvoorbeeld waar mensen meer over willen weten, welke producten ze interessant vinden, hoe iets bevalt.
Met alle informatie die iedereen met je deelt kun jij je voordeel doen. Je kunt mensen via een dm vragen of ze meer informatie willen. Bovendien krijg je zo een beeld van wat je volgers interessant vinden en waar je meer over kunt posten.
Linksticker
Voorheen was de swipe up functie alleen voor gebruikers met meer dan 10.000 volgers. Nu kan iedereen via de linksticker een link toevoegen aan de stories. Je kunt een sticker invoegen met een link naar je website. Bijvoorbeeld naar een blog over producten. Maar je kunt natuurlijk ook direct een link maken naar een product in je webshop.
Shoppingsticker
In plaats van via een linksticker naar je webshop te linken kun je ook een shoppingsticker gebruiken om mensen vanuit jouw story direct naar een product in jouw shop door te laten klikken. Dit maakt het makkelijker en laagdrempeliger om iets aan te schaffen in jouw webshop. Om dit te doen moet je eerst jouw winkel opzetten in Instagram. Lees hier hoe je met Instagram shopping start. Als je dit hebt gedaan kun je jouw producten taggen in je stories. Dit kun je dan ook in reels doen.
Wil je na het lezen van deze blog nog meer weten over het zakelijke gebruik van Instagram? Schrijf je dan in voor de training Basisvaardigheden Instagram Zakelijk of Instagram Zakelijk Plus. Ook als 1-op-1 training te boeken.