Als bedrijf is het leuk om met jouw klanten te delen waar je mee bezig bent. Je bent tenslotte trots op jouw bedrijf en dat je wil je laten zien. Maar hoe doe je dat? Via social media zijn er een aantal manieren waarop je dat eenvoudig kunt doen.
Vertel een verhaal met Instagram stories
Op Instagram heb je de mogelijkheid om stories te delen. Je kunt dan foto’s en filmpjes delen die 24 uur zichtbaar blijven voor je volgers en daarna verdwijnen. Deze optie is zeer geschikt om op één dag meerdere posts te plaatsen en zo dus een verhaal te maken.
In dit filmpje wordt uitgelegd hoe het precies werkt. Met Instagram stories kun je dus op een leuke manier een dag in jouw bedrijf laten zien. Het is ook leuk om af en toe een dag een medewerker te volgen die je laat zien in de stories. Ben je nog nieuw op het gebied van Instagram? Lees dan het blog 7 tips om als (bouw)bedrijf meer uit Instagram te halen.
Gebruik blogs om je doelgroep te bereiken
Als bouwbedrijf maak je mooie dingen waar je trots op bent. Dit kan een hele wijk met nieuwe huizen zijn, maar bijvoorbeeld ook de restauratie van een monumentaal pand of een goede cv installatie. Op elk project ben je even trots, maar hoe breng je dit over aan je klant?
Via een blog kun je een persoonlijker verhaal delen dan puur een projectomschrijving. Laat in een blog bijvoorbeeld de nieuwe bewoners van het monumentale pand vertellen waarom ze zo blij zijn met de verbouwing en wat er mooi is geworden. Of laat de gebruikers van de nieuwe cv aan het woord over hun ervaring. Hoe ging de installatie, verliep het soepel, wat is er zo fijn aan de nieuwe cv? Tevreden klanten kunnen het beste een enthousiast verhaal vertellen. Maar je kunt ook zelf een blog schrijven waarin je de voordelen benoemd van een nieuwe cv. Alles kan, als het maar persoonlijk en eerlijk is.
Blijf bij jouw netwerk in beeld via LinkedIn
LinkedIn is een zakelijk platform. Veel werkende mensen hebben een account en houden hun netwerk bij via dit medium. Maar het wordt ook veel gebruikt om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in hun branche. Het is daarom handig om als bedrijf of medewerker een LinkedIn-account te hebben.
Via LinkedIn kun je namelijk updates delen. Je kunt hier alles kwijt wat maar (zakelijk) interessant is voor jouw netwerk zoals dus die ontwikkelingen in de branche. Je kunt iets delen van je eigen bedrijf maar ook nieuws dat interessant is voor jouw vakgebied. Zo blijf je bij jouw netwerk in beeld. Een handige functie van LinkedIn is ook dat je hier blogs kunt schrijven. Zo kun je de bovengenoemde blogs weer delen via je zakelijke netwerk.
Dit blog schreef ik voor Bereikdebouw.nl